5 NEGATÍV DOLOG, AMIT HOSSZABB EDZÉSKIHAGYÁS SORÁN TAPASZTALHATSZ

 

Nyáron gyakran nehezünkre esik magunkat elvonszolni edzésre. A szabadidőnkben inkább élveznénk a napsütést, söröznénk a haverokkal a gangon vagy csavarognánk valamerre. Ez teljesen rendben is van, ám azért nem árt, ha nem hagysz hosszú távon teret a tespedésnek.

 

Próbállak ettől eltántorítani, így összeszedtem 5 olyan negatív dolgot, amit hosszabb távú edzéskihagyás után tapasztalhatsz.

 

Minél több időt hagysz ki, annál nehezebb lesz visszaszokni.

 

Mindenki esett már abba a hibába, hogy hagyta a lustaságot hosszabb távon felülkerekedni. Akár két hét kihagyás után is sokkal nehezebb újra rávenni magad az edzésre. Persze, a nyár sokunknak a lazításról szól, de mégis hasznos lehet, ha egy hosszabb nyaralás közben pár könnyedebb, átmozgató jellegű edzést is beiktatsz.

 

Már két hét után érezhető, hogy nem vagy energikus.

 

Megint azon kapod magad, hogy kifulladsz a lépcsőn, vagy nehezen megy a cipekedés a nagybevásárlás után, pedig előtte mindez sima ügy volt? Ha nem kap a tested elég terhelést, az izomzatodból szépen lassan kiürülnek a mitokondriumok, amelyek az oxigént energiává alakítják át. Mindössze 2 hét pihenőidő után 6 hétre lesz szükséged ahhoz, hogy a mitokondriumok visszaépüljenek, így ugyanolyan teljesítményre legyél képes, mint azelőtt.

 

Romlik a mentális közérzeted

 

Alig 2 hét után észreveheted magadon, hogy nem találod a helyed, csak szenvedsz, nyűgös és ingerlékeny vagy. A testmozgás ugyanis a mentális funkciók fokozására is kiváló, és depressziócsökkentő hatással bír. Edzés során a testedben endorfin, szabadul fel. Nem mellékesen a rendszeres edzés segíti a hippocampus fejlődését, amely a memória egy kulcsterülete az agyban.

 

Elhízhatsz

 

Nem akarod visszaszedni, amit hónapok kemény munkájával leadtál, igaz? Pedig már egy hét kihagyás után is jelentősen lelassul az anyagcsere, az izmok pedig veszítenek zsírégető potenciájukból. Ez egy hónap alatt jelentős súlygyarapodáshoz vezethet.

 

Izomtömeget veszíthetsz

 

Az erőd jóval tovább megmarad, mint a kitartásod, ha abbahagyod az edzést, viszont szépen lassan az izomzatod is egyre jobban leépül, ha nem kap újra ingert, aminek hatására növekednie kellene. Ahhoz pedig akár 2 hét is elegendő, hogy meginduljon a folyamat.

 

Szép időben sincs megállás, emberek! Húzás edzeni!