HIDROTERÁPIA

A hidroterápia, vagyis a víz regeneráció, fájdalomcsökkentés és -kezelés céljából való alkalmazása javítja a keringést, enyhíti a gyulladásokat, nyugtatja az idegrenszert, csökkenti a stresszt, és segít megfiatalodni.

A hideg és forró víz váltogatása segíti az izmok regenerációját, ráadásul túl sok energiaráfordítást sem igényel. A hidegterápia különösen hasznos az edzések hatására kialakuló izomgyulladás csökkentésében, és az edzés után 6-10 perccel alkalmazható.

Amikor a meleg vízbe lépsz, a vér a bőrödbe és a végtagjaidba áramlik, hogy növelje a hő elvezetésére képes felületet – ezért pirul ki a bőröd, amikor melegben edzel. A hideg ennek az ellenkezőjét teszi, a vért a bőrből és a végtagokból a szív felé küldi, ezért tudnak extrém hidegben bekékülni az ujjaid. Edzés után ez a két egymással ellentétes folyamat szintén kis ráfordítással stimulálja az izomregenerációt.

A hideg és a meleg váltakozása miatt a vér gyorsabban áramlik a törzs mélyebb rétegeitől a végtagok felé, majd vissza. Ez önmagában is jó dolog, de ha közvetlenül edzés után vagy regenerációs napon veted be, erőfeszítés nélkül stimulálhatod a vérkeringésedet és az izom regenerációját. (Az ellenállással végzett edzés és az energiarendszerek fejlesztése energiaigényes folyamatok, amelyek következtében apró mikroszakadások keletkeznek az izomszövetben. Ezeket a test két edzés között kijavítja, így az izmok felkészülnek a további edzéshez való alkalmazkodásra. )

A 36-40 fokra melegített, ásványi sókkal dúsított fürdő növeli a maghőmérsékletet és az anyagcsere sebességet, gyorsul a vérkeringés, és tisztul a test.