Hogyan vállj igazán erőssé?

A „PILLÉR” FELKÉSZÍTÉSE

A pillér megerősítésének koncepciója a váll, a felsőtest ( vagy core) és a csípő által végzett mozgásokra terjed ki. A pillér minden mozdulatban részt vesz, mivel egyrészt itt generálódik erő, másrészt ez a terület továbbítja az erőt más testtájak felé. Ha a pillér nem elég stabil és/vagy mobil, annak kevésbé hatékony mozgás és energiaszivárgás a következménye. Az ilyen gazdaságtalan mozgásminták és energiaszivárgások vezetnek a teljesítmény romlásához és a nagyobb sérülésveszélyhez.

A pillér jelenti azt a központi tengelyt, amely mentén elmozdulunk. A hagyományos edzésprogramokban a bemelegítés lényege a lábak és a karok aktiválása. Számunkra logikusabb először a pillért bemelegíteni.

A pillér maximális megerősítése érdekében a lehető legszimmetrikusabb testtartásra van szükségünk. A közhiedelemmel ellentétben nincs tökéletesen szimmetrikus sportoló. Már születéskor sem vagyunk teljesen szimmetrikusak, de a test, mint egész lehet egy tökéletesen kiegyensúlyozott rendszer.

Mivel ülő életmódot folytatunk, és az edzésmódszerünk sem mindig megfelelő, a csípőnk túlságosan zárt, és a testünkben aszimmetriák alakulnak ki, ami rossz működéshez és sérülésekhez vezet. Ha sikerül megerősíteni a pillérünket, képessé válunk hatékonyan és erőteljesebben mozogni, mert minden mozdulatnál szükséges van bizonyos izmok nyúlására, amelyek egyik vége általában ehhez a területhez kapcsolódik. A stabil pilléren keresztül képesek vagyunk megtartani az energiát és továbbítani az erőt, amely révén a test rugalmasabbá válik, valamint hatékonyabban, kevesebb erőfeszítéssel generál sebességet, robbanékonyságot és állóképességet.

A pillér ereje tehát a vállak, a felsőtest és a csípő erejének egyesülése a három mozgássíkban: a frontális, a szagittális és a transzverzális síkban.