Születésnapi csapatverseny a Thorban

Szombaton tíz órától kerül megrendezésre a 4. Thor szülinapi kupa, melyre természetesen mi, valhallások is delegálunk egy csapatot. Németh Orsinak, Mihalik Gyurinak, Szilágyi Norbinak, Soós Petinek és Ivádi Eriknek szoríthatunk majd, a szurkolói jelenlét nem kötelező, de erősen ajánlott. 🙂 Persze otthonról is drukkolhatsz mieinknek, minden versenyszámot élőben közvetítünk majd. A döntőbe jutáshoz öt versenyszámban kell majd helytállni a srácoknak és Orsinak, a versenyről részletes ismertetést alább olvashattok.

 Háromismétléses maximum elemelés  (Deadlift):

 A versenyszám célja egyénenként és csapatonként a háromismétléses maximum elérése. Az egyénenként elért legjobb eredményt regisztráljuk, csapatonként összesítjük, és így kapjuk meg az összpontszámot. A feladat elvégzésére 15 perc áll rendelkezésre. Fontos még, hogy a súlyokat csak növelni lehet a rúdon, leszedésre nincs lehetőség. Azonos súlyeredménynél a könnyebb testsúlyú csapat nyer. (SBD és Reband használata TILOS!)

Evezés fejenként pontosan 200m, büntetés 3 burpee:

 A versenyszám célja, hogy minden csapattag pontosan 200 m-t evezzen a lehető legrövidebb idő alatt. Amennyiben pluszban vagy mínuszban eltér a megtett méterek száma, akkor a csapat többi tagjának méterenként 3 burpeet kell végrehajtania. Kivitelezésnél fontos, hogy a burpeeket szinkronban hajtsák végre a csapattagok, valamint addig nem szállhat le a versenyző az evezőgépről, míg csapattársai be nem fejezték a burpeeket.

Man maker 10 perc AMRAP

A versenyszám célja, hogy minél több ismétlést végezzenek el a csapatok 10 perc alatt. A man maker egy több feladatot összefoglaló mozgássorozat, melyet az alábbiak szerint kell végrehajtani: fekvőtámasz alaphelyzetben mindkét karral 1-1 renegát evezés (a kézi súlyzókat húzzuk a mellkashoz), majd ezt követően guggolásból fej fölé nyomást kell elvégezni a versenyzőnek természetesen súllyal a kezében.

A versenyszám kezdetekor az előre kikészített dumbbellekből (12, 14, 16, 18, 20 kg) minden csapattag választ egy számára megfelelőt. Fontos, hogy a csapattagok egyszerre végzik a gyakorlatot, súlyzókat nem cserélhetnek! A végeredmény a csapattagok ismétlésszámának összegéből képződik.

 Szántolás

 A versenyszám célja a csapat testsúlyának eltolása a lehető legrövidebb idő alatt.

A feladat előtt a csapattagok lemérlegelnek, az egyének súlyának összeadásával megszületik a csapat súlya. Ezt a súlyt kell szánon a bója megkerülésével egy kört tolni.

A versenyszám kezdetekor minden csapat a testsúlyuknak megfelelő össztömegű súlyt a starthoz pakolja, majd a feladat során a súlyokat a szán segítségével valamilyen módon eljuttatja a rajttól a célig. Kitétel, hogy a szánra egyszerre maximum 200 kg-ot lehet pakolni.

Dupla Kettlebell fej fölé juttatása AMRAP

 A versenyszám célja, hogy a csapattagok 3 perc alatt a lehető legtöbbször juttassák a dupla kettlebellt a fejük fölé bármilyen technikát használva. Amint a súlyok a földet érik, a versenyző átadja a helyét a következő csapattársnak. Mindezt lányoknak 2×12 kg-val, fiúknak pedig 2×20 kg-val kell kivitelezniük. Érvényes végrehajtás a fej fölötti lock out. Kitétel, hogy a súlyokat csak Rack pozícióban vagy fej fölött lehet pihentetni, valamint ha egy versenyző nem tudja 3 percen keresztül végezni a gyakorlatot, akkor meg kell várni míg letelik az ideje és csak utána jöhet a következő.

A DÖNTŐ:

 250 Wallball – 200boxstep – 150 APU for Time – 100 Guggolás – 50 húzodzkodás

A versenyszám célja, hogy a csapatok minél gyorsabban végezzenek 250 Wallballal, 200 boxsteppel, 150 APU-val, 100 guggolással és 50 húzódzkodással. Egyszerre egy versenyző dolgozhat, de minden csapattagnak minimum 1 ismétlést meg kell csinálnia feladatonként.

Wallball: Lányok 6 kg, fiúk 9kg. Szabályos végrehajtás: Csípő térd vonala alá süllyed, vonal fölé dobás.

Boxstep: Lányok 16 kg, fiúk 24 kg. Lányok fektetett, fiúk állított box. Telitalpas, nyújtott lábas egyenes felállás. Goblet fogás.

APU: Láb felhúzásánál a térd haladja meg a csípő vonalát, mellkas érintse a talajt. TRX alja a legalacsonyabb versenyző lábszárának középvonala.

Guggolás: Lányok 2×12 kg, fiúk 2×16 kg. Szabályos végrehajtás: Csípő térd vonala alá süllyedCsípő térd vonala alá süllyed

Húzódzkodás: Strict, kippingelni nem lehet